Saturday, September 22, 2012

KOMPLOTAN IMPERIALISME BARAT




KOMPLOTAN IMPERIALISME BARAT TERHADAP  SYRIA

Oleh: Kassim Ahmad
22 September, 2012

            They schemed  their schemes, and God is fully aware of their schemes.
Indeed, their schemes were sufficient to erase maountains.
                                                                                                                Quran, 14: 46.
            Bekas Ketua NATO, Jeneral Wesley Clerk, berkata satu kempen untuk menyerang tujuh buah negera, bermula dengan Iraq, kemudian Syria, Lebanon, Libya, Iran, Somalia and Sudan. Seperti kita tahu, penaklukan Iraq telah berlaku. Sekarang Syria menjadi sasaran bertubi-tubi.
Demikianlah angkuhnya imperialisme Barat. Adakah mereka akan berjaya? Yang menghalang mereka sekarang Rusia dan China, dua Anggota Tetap Majlis Keselamatan PBB. Rusia dan China mendapat pelajaran pahit dari campurtangan NATO di Libya pada 2011.
            Dua musuh sedang berhadapan di Laut Mediterranean Timur dengan angkatan perang masing-masing. Keadaan amat genting. Perang boleh berlaku kerana kesilapan.
            Ayat suci yang kita petik di atas menunjukkan betapa hebatnya komplotan imperislisme Barat (dengan sekutu mereka dari kaum munafik). Namun demikian, komplotan mereka dalam genggaman Tuhan. Apa akan jadi? Adakah kedua-dua pihak akan memusnahkan satu sama lain? Atau satu kompromi akan diterima oleh kedua-dua belah pihak? Bulan-bulan mendatang akan menentukan.
            Kita harus bertanya mengapakah tujuh buah negeri itu disasarkan? Soalan ini ada hubung-kait dengan dasar luar A.S. mempertahan dan melindungi keselamatan negara haram Israil dan anak emas mereka. Juga dengan dasar luar A.S. terhadap Iran; A.S. sama sekali tidak membenarkan Iran punya kebolehan membuat senjata nuklier, walaupun kita tahu Israel punya senjata nuklier.
            Semuanya ada kaitan dengan “kepentingan-kepentingan keselamatan” A.S. Frasa ini termasuklah melaksanakan operasi-operasi ketenteraan untuk memastikan peranan A.S. sebagai Polis Dunia. Tentunya keadaan ini tidak akan kekal. Seperti kita ketahui, A.S. sebuah negara muflis dengan hutangnya meningkat $16 trilion sekarang!

KASSIM AHMAD seorang penulis bebas Malaysia. Laman web beliau www.kassimahmad.blogspot.com




             

2 comments:

Anonymous said...

salam

Jangan lupa perlibatan Arab Saud

wslm

musa

pak yeh said...

Salam Pak Kassim,

1)Conspiracy tiori yang kita lihat..kafir lawan Muslim.

2)Conspirasi yang kita tidak melihat ai lah Muslim(Ulama) melawan/kotradik Quran/Allah/Islam.

Apa pendapat Pak Kassim.?